Παιδική χαρά που λειτουργεί αυτόματα με μικροελεγκτή arduino (arduino playground)- 10ο Δημοτικό Σχολείο Λιβαδειάς

Παιδική χαρά που λειτουργεί αυτόματα με μικροελεγκτή arduino (arduino playground)- 10ο Δημοτικό Σχολείο Λιβαδειάς

Ομάδα: «Τα αστέρια του 10ου»

Μαθητές:

  • Θειακούλη Αικατερίνη (Ε’ τάξη)
  • Καρβούνη Ελένη (Ε’ τάξη)
  • Παναγιώτου Μαρία (Ε’ τάξη)
  • Νικολάου Ιωάννης (Ε’ τάξη)
  • Θειακούλης Ιωάννης (Β’ τάξη)

Προπονήτρια: Γεωργιτζίκη Ναταλία Θεόκλεια, ΠΕ86

Σ΄ αυτό το έργο κατασκευάσαμε και προγραμματίσαμε μια αυτόματη παιδική χαρά, ιδανική για παιχνίδι παιδιών, μπορεί να λειτουργεί με lego ή Playmobil, και μπορεί να αποτελέσει με επέκταση μια φυσική παιδική χαρά. Υπάρχει μια τραμπάλα, μια κούνια, ένα καρουζέλ, τα οποία λειτουργούν με το πάτημα ενός διακόπτη και σταματάνε με το πάτημα του ίδιου διακόπτη (έναρξη- κλείσιμο).

Η κατασκευή έγινε από μακετόχαρτο, από lego τουβλάκια καθώς και άλλα ευρέως διαδεδομένα υλικά όπως γλωσσοπιέστρες, χαρτόκουτο, σιλικόνη, αυτοκόλλητα για χρωματισμό της μακέτας.

η κατασκευή της παιδικής χαράς

Τα ηλεκτρονικά μέρη είναι μικροελεγκτές arduino, eπιπλέον, χρησιμοποιούνται breadboard, push buttons ή διακόπτες, αντιστάσεις, 2-3 σερβοκινητήρες, DC μοτέρ και μια γέφυρα L298N για τον έλεγχο του κινητήρα. Αναγκαίες εξωτερικές παροχές ρεύματος από 3 μπαταρίες 9 V

το κύκλωμα και οι συνδεσμολογίες
συνδεσμολογία των σερβοκινητήρων που ελέγχουν την κούνια και την τραμπάλα

Ο προγραμματισμός έγινε με το ardublock ώστε η κατασκευή να λειτουργεί ανεξάρτητα από την ύπαρξη υπολογιστή.

Τα υλικά που απαιτούνται είναι :

  1. 1 arduino uno
  2. 2 σερβοκινητηρες
  3. 1 dc stepper motor
  4. 2 breadboard (ανάλογα το μέγεθος)
  5. 3 push buttons ή 3 διακόπτες on-off
  6. αντιστάσεις
  7. καλώδια
  8. 2 παροχές ρεύματος με 4 μπαταρίες ,  για τα arduino και για τον DC motor- γέφυρα.
  9. Μια γέφυρα για τη λειτουργία του dc stepper motor

Αρχικά, ο κινητήρας και οι δυο σερβοκινητήρες που λειτουργούν τα παιχνίδια της παιδικής χαράς θα είναι κλειστοί, δεν θα κινούνται, μόλις πατηθεί το Push button ή ο διακόπτης τότε οι σερβοκινητήρες θα κινούν την τραμπάλα και την κούνια και ο dc motor περιστρέφει το καρουζέλ. Όταν θα πατηθεί πάλι το Push Button ή κλείσει ο διακόπτης τότε θα σταματάει κάθε εφαρμογή.

Ο κώδικας σε ardublock:

Ο κώδικας σε πρόγραμμα ardublock

Το έργο σε λειτουργία:

Σύνδεσμος github: https://github.com/ngeorgitzi/arduino-playground